درباره فدورا fedora
نوشته شده توسط : dr.linux

فدورا یک سیستم عامل منبع باز شناخته شده بر پایه لینوکس است. علاوه بر این، فدورا به توسعه پلتفرم‌های رایگان و منبع باز برای پشتیبانی از سرویس‌های ابری، سخت‌افزار و کانتینرهای مختلف کمک می‌کند. شرکت آن از پروژه فدورا حمایت کرده و تصمیم گرفته است آن را در یک چرخه 6 ماهه برای انتشار در دسترس قرار دهد.
این شرکت آن را ایجاد می کند تا یک سیستم عامل بسیار امن و ایمن باشد که ایمن و ایمن باشد. علاوه بر این، گزینه های زیادی مانند ابزارهای محافظت از ویروس و همچنین ابزارهای رسانه ای و همچنین ابزارهای بهره وری اداری و انواع برنامه های دسکتاپ را فراهم می کند.
فدورا دارای ویژگی های شگفت انگیز بسیاری است، اما دارای معایبی نیز می باشد. با این حال، پس از لینوکس و همچنین اوبونتو، فدورا به عنوان پیشرفته ترین و پرکاربردترین سیستم مبتنی بر توزیع لینوکس ظاهر شد.

سال 1998 اولین باری بود که پایت و لاگوز از نام فدورا در مقاله ای در مورد برنامه ریزی تحقیقاتی که به عموم مردم ارائه شد استفاده کردند.
در سال 2005، Red Hat، Inc. نام تجاری "Fedora" مربوط به سیستم عامل لینوکس خود را ثبت کرد.
سپس در 6 نوامبر، Red Hat اولین توزیع فدورا را راه اندازی کرد. Red Hat از فدورا به عنوان یک ابتکار برای کمک به داوطلبان برای دستیابی به نرم افزارهای اضافی برای توزیع استفاده کرد. پس از آن تصمیم گرفته شد که لینوکس رد هت تعطیل شود، لینوکس فدورا جای آن را گرفت، رد هت از آن حمایت کرد و فدورا به عنوان نام تجاری آن انتخاب شد.

این توزیع فدورا است که در موقعیت‌های مختلفی که مبتنی بر لینوکس هستند استفاده می‌شود. سیستم لینوکس.
اگر از کاربران Red Hat Linux هستید و CentOs اکنون از Fedora به عنوان درجه سازمانی استفاده می کنید. دلیل این امر ساده است، زیرا فدورا در مقایسه با رابط RHEL یا CentOS، رابط کاربری ساده و روانی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
بسیاری از برنامه‌ها مانند سرورهای پایگاه‌های داده، پروکسی، ماشین‌های مجازی، و سرورهای وب معمولاً بر روی سیستم‌عامل فدورا کار می‌کنند.

به طور خلاصه شما باید تمام اطلاعات مربوط به این سیستم عامل فدورا را جمع آوری کرده باشید. فدورا یک سیستم عامل مدرن و نوآورانه است که می تواند مزایای زیادی را ارائه دهد. تنظیمات امنیتی که دارای ویژگی های پیشرفته و مدرن هستند فرصت هایی را در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می دهند.
اوبونتو مشهورترین و تحسین برانگیزترین سیستم عامل حال حاضر است. با این حال، فدورا به لطف ویژگی های متمایز و استثنایی خود جایگاه خود را در دنیای برنامه نویسی حفظ کرده است. فدورا برای همه باز و برای همه رایگان است.





:: برچسب‌ها: fedora , فدورا , لینوکس , linux ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: